Hnojení sazenic rajčat a paprik kvasnicemi
Poprvé jsem o krmení sazenic kvasem slyšel v práci. Po zasazení sazenic černé papriky jsem se rozhodl vyzkoušet tuto metodu také. Zdálo se mi nepříliš vhodné o tom psát v den ošetření, protože výsledek by se nemusel ospravedlňovat. A jak se nyní ukazuje, bylo to úplně marné.

Toto krmení vyvolalo u některých známých nesouhlas, na druhou stranu, pokud lidé pijí droždí na posílení nehtů a vlasů, proč takové doplňky stravy rostlinám neprospívají?
Předpoklady pro použití
Sazenice paprik byly slabé: buď pro ně nebyla vhodná půda, nebo teplota, ale nerostly dobře. Větve byly tenké.
Nechtěl jsem používat hnojivo z pytle. Když jsem si vzpomněl na droždí, rozhodl jsem se, že produkt je přírodní, proč to nezkusit?
návod k vaření
Tak jsem si koupil balíček běžného sušeného droždí.

Nalil jsem to do nádoby o objemu 2,5 litru a naplnil trochu méně než polovinu nádoby teplou vodou a umístil pod ručník na teplé místo.

Nejprve jsem našel železný rendlík, ale po přidání vody pod ručník jsem jej umístil do plastové nádoby, abych minimalizoval reakci kvasinek se železem.

Poté po pár hodinách přeliju obsah do cca 5litrové konve.

Zalévám každou papriku 
Již po 3-5 dnech se sazenice před našima očima zavalily, se světlou, lákavou zelení.
Nyní drobky již nejsou drobky, rostou na otevřené půdě a vypadají takto:

Výkon
Volitelně je pro slabé sazenice rajčat a paprik dobré krmení, výsledek je patrný a takové vitamíny jsou levné.

Můžete se podělit o své způsoby, jak posílit své mazlíčky?
To může být užitečné:
- Kvasinky jako hnojivo
- Je možné použít kvasnice jako hnojivo pro jehličnany? Pro které rostliny je kvasinková výživa nejvhodnější?
- Máte někdo zkušenosti s používáním krmných kvasnic pro rostliny?
10 komentářů 19 díky za zveřejnění 8 oblíbených 30108 zobrazení
Sdílet odkaz
Kopírovat odkaz
Autor příspěvku:
Věra Orel 1. srpna 2016, 16:51
Poděkovat! Poděkoval jsi 5920
Přidán záznam do oblíbených
Добавить в избранное
Komentáře ( 10 )
2. srpna 2016, 22:21
Veru, skvělá zkušenost. Myslím si, že takové krmení kvasnicemi je dobré nejen pro oslabené rostliny, ale také prostě krmení pro růst jakýchkoli sazenic.
3. srpna 2016, 10:44
Irino, moc se mi to líbilo, rostou mílovými kroky, je to správné k tématu)))
3. srpna 2016, 10:59
Pro čistotu experimentu bylo nutné opustit kontrolu.
8. srpna 2016, 09:35
Ano, je s čím srovnávat, i ti „nenažraní“ byli stejně staří. Ale zase ta fotka. Po práci na ně nebyl čas. Ve slovech Vzhledem k tomu, že je nutné použít pravítko a fotografii, je vše tak, jak má být. A tak osobní zkušenost pro dnešek :-) “Subjektivismus)”
22 listopad 2016, 16: 45
Všechno by bylo v pořádku. ale jsou to rychle působící kvasinky, které mají špatnou pověst. Odborníci píší, že uměle vytvořené bakterie nadělají v lidském těle více škody než užitku. Usazují se v těle a nejsou nijak eliminovány, množí se a způsobují alergie atd. atd. Bakterie umírají až +500 stupňů. Celsia((. Proto bych je i přes vaše dobré výsledky v zahradnictví již nepoužíval.
26. dubna 2019 23:03
Tatyano, dokážeš si představit, jaká je teplota +500 stupňů Celsia? Topeniště pece má stejnou teplotu jako spalování dřeva. Při +600 stupních taje hliník, jaké bakterie? Bakterie, stejně jako ostatní živé bytosti, jsou vyrobeny z bílkovin. Protein se sráží, když teplota stoupá – pro různé druhy bílkovin různými způsoby, v lidském těle například při 42 stupních, vejce – při 50. Existují termofilní bakterie. Existují při teplotách nad 45 stupňů. Žijí například v horkých pramenech. Existují dokonce i hypertermofilové – dokážou přežít při bodu varu vody, tedy při 100 stupních, ale běžně existují při 80. Ale takových extrémních lidí je velmi málo a kvasinky mezi ně nepatří. Navíc kvasinky nejsou bakterie, ale houby. Nevěřte internetovým pohádkám o teplomilném kvásku: zkuste to jako experiment, těsto dejte na suché, rychle působící droždí, zalijte vroucí vodou. Ano, k uvaření stačí i voda nebo mléko o teplotě 45 stupňů a nevzniknou žádné koláče.
28. dubna 2019 21:42
Natasho, děkuji, že jsi byla tak pozorná. Nutíte mě, abych se touto problematikou dále zabýval. Informace byla citována z programu kandidátky lékařských věd Margarity Korolevy, která zmiňuje termofilnost kvasinek. Zároveň mi dovolte připomenout, že původci hepatitidy B a C, o kterých jste jistě slyšeli, umírají až při teplotě 300 a více stupňů. Takže takové živé organismy existují
28. dubna 2019 22:20
Pokud vím, hepatitidu způsobují viry. Viry ale z pohledu vědců nejsou úplně živé organismy. Vědci je považují za komplexy organických sloučenin na hranici živého a neživého. A přesto kvásek není útvar, který by vydržel teploty, které jste uváděli. Jinak by bylo nebezpečnější jíst brambory se smaženými houbami než chleba. Co když spory hřibu klíčí v žaludku?
28. dubna 2019 22:49
Blouznit. Virus se skládá z proteinového obalu – Natasha vám již řekla o teplotě denaturace bílkovin – a jeho „jádro“ je tvořeno ribonukleovou kyselinou, která také není příliš tepelně odolná sloučenina.
Virus hepatitidy B: „Inaktivován autoklávováním po dobu 30 minut, sterilizace suchým teplem při 160 °C po dobu 60 minut, zahřívání na 60 °C po dobu 10 hodin (Wikipedia)
Souhlasím, je to vyšší než u mnoha jiných infekcí. Ale ne 300 stupňů! Zřejmě každý následující „autor“, kopírující vzrušující data z předchozího, přidal pro větší strach několik desítek stupňů.
Mezi kandidáty všech druhů věd je bohužel spousta padělků, jako je Koroleva, kterou jste zmínil. Nemohou dělat nic, co by stálo za to, a svou autoritu si vydobyjí hororovými příběhy, které mají apelovat na nevědomost obyvatelstva.
1. června 2019, 22:40
Nerozuměl jsem receptu – nalili jste to tímto koncentrátem? Nebo jste přidali vodu do konve? A nedal jsi cukr?